Grupa Uniqa

Grupa UNIQA jest jedną z czołowych firm ubezpieczeniowych w Europie Środkowej, w krajach niemieckojęzycznych i we Włoszech, z centralą w Austrii. Swoje produkty i usługi UNIQA oferuje za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji – przez pracowników etatowych, przez brokerów i agencje, banki i sprzedaż bezpośrednią. W Polsce UNIQA weszła na rynek ubezpieczeniowy po przejęciu większościowego udziału w kapitale zakładowym POLONII S.A. Grupa UNIQA w Polsce składa się z towarzystwa majątkowego UNIQA TU S.A., towarzystwa życiowego UNIQA TU na Życie S.A. i TU FILAR S.A., specjalizującego się w ubezpeczeniach dla sektora spółdzielczego.

Wyzwania


Grupa firm ubezpieczeniowych UNIQA poszukiwała godnego zaufania dostawcy usług serwisowych dla sprzętu oraz partnera do obsługi helpdesku dla 46 lokalizacji firmy na terenie całego kraju. Oprócz kompetencji inżynierów serwisowych i doradców IT niezbędne było zagwarantowanie krótkiego czasu reakcji na pojawiające się problemy. 


Projekt


Wsparcie techniczne zaproponowane przez S&T obejmowało:
  • ogólnopolski serwis z 24 godzinnym czasem reakcji, według sprawdzonej metodologii zarządzania i zgodnie z podpisanym porozumieniem o poziomie obsługi (SLA),
  • całodobowy helpdesk działający przez siedem dni w tygodni i 365 dni w roku,
  • zespół dedykowanych specjalistów do serwisu sprzętu w grupie UNIQA, kierujący się sprawdzoną metodologią zarządzania serwisem i siecią.



Zrozumienie istoty biznesu klienta, partnerskie podejście S&T do tworzenia i rozwijania sieci serwisowej przyniosły większą efektywność pracy użytkowników końcowych i optymalizację kosztów wykorzystania infrastruktury IT (TCO – Total Cost of Ownership). Serwis techniczny i helpdesk zapewniły uzgodnione, dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta poziomy obsługi i stałe mierzenie zadowolenia z usług, aby je nadal ulepszać.


Korzyści


Grupa UNIQA podpisała z firmą S&T Services Polska trzyletni kontrakt, który zagwarantował wysoką jakość usług serwisowych w całej Polsce i efektywny helpdesk.
Elementem porozumienia była inwentaryzacja sprzętu w grupie ubezpieczeniowej i określenie strategii rozwoju infrastruktury IT. Dzięki temu udało się doprowadzić do znacznej redukcji kosztów użytkowania sprzętu informatycznego w Grupie UNIQA w Polsce, przy jednoczesnym pełnym zaspokojeniu oczekiwań odnośnie obsługi IT po konkurencyjnej cenie.